Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


LYNCHMOB
 
ForumforsideForumforside  GalleriGalleri  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

 

 Forslag til indførelse af DKP system.

Go down 
+4
Bimmer
Tyde
Lilay
pihl
8 deltagere
ForfatterBesked
pihl

pihl


Antal indlæg : 24
Tilmeldt : 09/11/08
Alder : 41
Geografisk sted : Hillerød

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Forslag til indførelse af DKP system.   Forslag til indførelse af DKP system. EmptyLør Jan 03, 2009 4:37 pm

Hey folkens,

Som skrevet overstående mener jeg selv vi ville have stor gavn af at bruge et DKP system, og ville gerne høre folks mening omkring det?
Vi er efterhånden blevet en rimelig stor mængde folk der raider, og jeg mener vi vil få bedst styr på loot ved at bruge DKP, det vil give en jævn fordeling
og gøre at nogle folk ikke går fra raid med 0 drops samt andre med 3-5 jo mindre ingen andre kan bruge det, så er det selvfølgelig fint nok.
Det vil også gøre at folk vurdere hvor stor upgrade de egentlig får ved et loot, da de ellers ville kunne opspare DKP til næste drop, det vil også gøre
motivationen for at crafte gear og få rep gear større da man så kan spare DKP til det næste man så hellere ville bruge det på.
Alt i alt kan jeg ikke se nogle dårlige ting det ville medbringe, det vil give en fair og jævn fordeling af tingene, og er selvfølgelig interesseret i at høre
hvad folks mening omkring dette ville være?

Lad diskutionen starte, og lad os få talt lidt omkring dette emne :-)
Tilbage til toppen Go down
Lilay

Lilay


Antal indlæg : 4
Tilmeldt : 05/11/08

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag til indførelse af DKP system.   Forslag til indførelse af DKP system. EmptyLør Jan 03, 2009 4:44 pm

Jeg synes det ville være en rigtig god ide Smile

Kan pt. ikke se nogen ulempe ved at indføre det
Tilbage til toppen Go down
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: ???   Forslag til indførelse af DKP system. EmptyLør Jan 03, 2009 6:52 pm

Jeg aner ikke hva det er... Udover at være noget man tjener op og hvis man laver fejl så mister man noget igen... Så til dem der ved noget, må i gerne indvie en n00b, plox!!
Tilbage til toppen Go down
Bimmer




Antal indlæg : 8
Tilmeldt : 16/11/08

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag til indførelse af DKP system.   Forslag til indførelse af DKP system. EmptyLør Jan 03, 2009 7:55 pm

DKp går kort sagt ud på at du ved at raide opspare point, som du bruger til at "købe" drobs for. Der findes flere forskellige varianter, i nogen byder man på ting, ligesom ved en auktion, og ved andre er prisen for de enkelte items fastsat.

Man tjener pointene ved at raide, f.eks. kan en boss i naxx give 2 point hvis den ryger ned, og sidstebossen 5 point. Derudover kan der tildeles point hvis man gør en særlig indsats, f.eks. donere 1000g til guildbanken, eller hvis man viper en hel aften på en ny boss.

Hver gang der dropper et epix kan man så bruge sine opsparede point. Den som har flest, eller byder flest alt afhængig af systemet, får item. Dermed vil dem som raider meget få flere point en dem som ikke raider meget. Man kan sige at dem som gør den største indsats for guilden får de fleste items, fremfor et random roll.

Alt i alt er det self godt hvis man har problemer med at uddele loots, eller folk føler sig "snydt" for noget, i og med at der kommer til at ligge helt klare regler for hvem der for hvad. Det kan også bruges imod dem som ikke kommer til raids uden at give besked, eller opføre sig dumt osv. ved at trække dkp points fra.

Personligt synes jeg det er fint at have. det motivere folk til at gøre en ekstra indsats som pihl også poientere.
Tilbage til toppen Go down
Pig

Pig


Antal indlæg : 46
Tilmeldt : 07/11/08

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: DKP + GEM   Forslag til indførelse af DKP system. EmptySøn Jan 04, 2009 12:50 am

DKP er et udemærket system. Det kræver at en gider holde styr på showet.

Hvis det skal indføres SKAL GEM også bruges. Jeg gider ikke 1 gang til skrive mig på som de 10 første og ikke komme med på raid, fordi enkelte personer ikke gider bruge tiden på at få GEM til at virke. Hvis vi alligevel ikke bruger GEM til at sætte raid op, hva faen er så grunden til at skrive sig op. Anyways jeg har speccet PVP efterfølgende, så jeg i fremtiden slipper for at sætte tid af til raid, for efterfølgende at finde ud af at det kunne være ret lige meget.
GEM virker på alle PC'er og det er kun et spørgsmål om at man evt. har for mange addons installeret eller ikke har sat det ordentlig op. Jeg har selv GEM kørende på 5 pc'er uden problemer.

Prøv at indfør DKP og se hvordan det virker.
Tilbage til toppen Go down
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag til indførelse af DKP system.   Forslag til indførelse af DKP system. EmptySøn Jan 04, 2009 2:58 pm

Jamen jeg er da frisk på at vi prøver dette nymodens stads..

Det åbner vel os op for at man raider med den char man nu har lyst til... Muhahaha
Tilbage til toppen Go down
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag til indførelse af DKP system.   Forslag til indførelse af DKP system. EmptySøn Jan 04, 2009 3:05 pm

Hva betyder DKP egentlig??
Tilbage til toppen Go down
Lårtehårde
Admin
Lårtehårde


Antal indlæg : 64
Tilmeldt : 04/11/08

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag til indførelse af DKP system.   Forslag til indførelse af DKP system. EmptySøn Jan 04, 2009 6:00 pm

Jeg ser ingen grunde til at have DKP, når vi kun er ca 15 mennesker der raider. Alle får hvad de skal have og får man det ikke denne gang, så får man det den næste gang. Det jeg synes der er det egentlige problem, er måden folk tilmelder sig på...eller manglen på samme.

Der er ét raid i spillet som det er nu. Spørg Jer selv om DKP ændrer noget radikalt i måden tingene kører på, eller om folk generelt bare ikke er træt af manglen på indhold i WOW lige nu.

Men hvis alle andre end jeg synes det bringer noget godt til bordet, så synes jeg bestemt vi skal gøre det.
Tilbage til toppen Go down
https://lynchmob.danskforum.net
pihl

pihl


Antal indlæg : 24
Tilmeldt : 09/11/08
Alder : 41
Geografisk sted : Hillerød

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag til indførelse af DKP system.   Forslag til indførelse af DKP system. EmptySøn Jan 04, 2009 7:36 pm

Efter min mening vil det give et bedre overblik over hvad det bliver fordelt og netop motiverer folk til at crafte gear osv, tror efterhånden vi er 18-20 level 80 som alle gerne vil raide
og det kan være svært at huske hvad hvem har fået sidst, netop af den grund synes jeg vi sikre at få den bedst mulige fordeling.
Desuden kommer vi ikke ud over at folk der nu crafter gear som det står nu, kommer sidst i køen til mindre upgrades og bliver ligestillet til det de kan bruge,
tror det give et boost til motivationen for at folk eks crafter gear eller kører heroic for at få gear. Kan ikke se det kan gøre andet efter min mening.
Tilbage til toppen Go down
Drómbor

Drómbor


Antal indlæg : 27
Tilmeldt : 08/11/08
Alder : 36
Geografisk sted : Århus

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag til indførelse af DKP system.   Forslag til indførelse af DKP system. EmptySøn Jan 04, 2009 8:11 pm

DKP system kan have sine fordele og ulemper.
Vi er ca. 17-18 mennesker der vil raide og loot systemet som vi kører nu, er okay, men ikke ligefrem hensynsmæssig. Selvom vi anser det på den måde.
DKP system vil sætte en del ting i rette, for jeg kan se da de første lvl 80'er kom op og fik crafted sit gear for at guilden kunne fremvise potentiale, så blev der vist potentiale og progress i raided. Men der blev ikke taget så meget hensyn til dem, da der kom loots fra naxx, som man har såfremt ydet sit bedste til at bossen bliver downed.
Jeg har kigget lidt mellem nogle af spillerne. Tager et lille objektiv eksempel, en spiller der har ydet sig frem til et crafted våben med tid og g. Men har ikke fået et bedre der dropper i naxx, da roll systemet er tilfældig 1-100 også vinder en anden person et bedre end det der kan craftes.

Alle kunne nærmest lade vær med at craft gear og ønske på roll luck. Hvis vi kørte på denne måde, så ville det nok ikke være et problem med loot systemet, men så ville vi heller ikke have clearet naxx endnu.

Jeg er ked af problemet med GEM og folk der kommer med en forventning til at komme i raided. Jeg vil tage nærmere hensyn til dette, så folk ikke bliver skuffet da det er mig der tager beslutningen om hvem der tager med osv.
Tilbage til toppen Go down
rasmushyldekjaer




Antal indlæg : 8
Tilmeldt : 24/11/08

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag til indførelse af DKP system.   Forslag til indførelse af DKP system. EmptyMan Jan 05, 2009 6:35 pm

Hmm. Jeg ser ikke det store problem som det kører nu, men hvis folk stopper med at crafte iterms og løbe HC's for drops samt rep, bare fordi de kan få det som drop i Naxx, så jaaaa. Så er det et problem som det er nu.

Jeg synes personligt, at det er mere besværligt med DKP systemet, men hvis det andet ikke fungere, eller ikke kommer til at fungere i længden så må vi jo nok skifte. Det kræver også bare en der kan og gider holde styr på det.

Jeg har stadig problemer med at få nogen addons til at fungere inc. GEM. Jeg skal nok snart geninstallere wow, og så kan det forhåbenlig komme til at fungere. Jeg er med på at raide, hvis der ikke er folk nok skrevet op, ellers må jeg bare vente til jeg får lortet til at funke...
Tilbage til toppen Go down
pihl

pihl


Antal indlæg : 24
Tilmeldt : 09/11/08
Alder : 41
Geografisk sted : Hillerød

Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Afstemning.   Forslag til indførelse af DKP system. EmptySøn Jan 11, 2009 9:35 pm

Jamen det lyder jo som noget de fleste godt kunne være interesseret i, vil selv mene at det efterhånden er for sent at få i luften til naxx osv,
men ville det ikke være muligt at få en afstemning op så vi havde det klart til når patch med nye raids kom?
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Forslag til indførelse af DKP system. Empty
IndlægEmne: Sv: Forslag til indførelse af DKP system.   Forslag til indførelse af DKP system. Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Forslag til indførelse af DKP system.
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Indførelse af DKP system til ny patch. (ja/nej)
» EPGP system

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Your first category :: Lynchmob Hotness-
Gå til: