Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


LYNCHMOB
 
ForumforsideForumforside  GalleriGalleri  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

 

 25mands eller?

Go down 
5 deltagere

25mands...er det tid eller skal 10mands optimeres?
ja, 25mands gør at vi tager det et skridt videre
25mands eller? I_vote_lcap56%25mands eller? I_vote_rcap
 56% [ 10 ]
Nej, 10mands skal fortsættes, dog bedre optimeret
25mands eller? I_vote_lcap0%25mands eller? I_vote_rcap
 0% [ 0 ]
Lad os vente med afstemning til Ulduar-patch
25mands eller? I_vote_lcap44%25mands eller? I_vote_rcap
 44% [ 8 ]
Totale stemmer : 18
 

ForfatterBesked
Lårtehårde
Admin
Lårtehårde


Antal indlæg : 64
Tilmeldt : 04/11/08

25mands eller? Empty
IndlægEmne: 25mands eller?   25mands eller? EmptyFre Feb 13, 2009 8:23 pm

Det er nu tid til, at vi skal finde ud af om hvorvidt vi skal udvide guilden til en 25mands-guild, eller om vi skal holde den som den er nu (men med en mindre population-udvidelse og med mere faste raid-dage).

Uden at farve afstemningen, så skal vi tænke over nedenstående. Det er ikke ting jeg siger VIL ske, men KAN ske. Dermed ting du skal forholde dig til.

1, Vi skal have hentet ca 3 gange så mange aktive spillere ind som vi er nu. I starten vil der være stor fokus på 25mands-indhold og vi vil derfor kunne nøjes med at fordoble os, men efter 1-2 måneder skal det ugentlige 25mands-raid stadig kunne opretholdes og derfor kræver det lidt extra for at undgå aflysninger af raids. Dette så vi ikke står i en situation som vi står i nu.

2, DKP vil indtræde i sin mere "firkantede" model. 10 mands-indhold vil dog højst sandsynligt forblive DKP-frit.

3, Det er stadig "os", men vær bevidst om at tonen vil ændres.

4, Hver officer vil have ansvarsområder og der udnævnes spec-masters/class-masters, der hver især vil referere til mig. Hver "master" vil have ansvaret for deres klasser, løse konflikter, komme med råd og vejlednig + køre nye folk ind.

5, Raid-regler (og alm. regler) vil blive håndhævet mere stramt. Både i forhold til "mødetider" og generel opførsel. Gamle regler som at det feks ikke er tilladt at være i flere guilds vil blive taget op igen.

6, PUGs vil højst sandsynligt ikke længere være acceteret. Hverken 10 eller 25 mands. WG og VOA som undtagelse.

7, Når folk bliver taget ind i guilden med henblik på 25mands og progress, så er der fare for elitære grupperinger osv. Selvom issueet bliver håndteret korrekt, så vil det stadig være en ting der vil være tilstede. Det ses i alle større guilds og vores vil ikke være en undtagelse. Det kan vi dog gøre vores til at holde nede og glatte ud.

8, Sjovere og større udfordringer. Et godt 25mands-hold gør i øvrigt også at 10mands-farming er lettere.

9, Vi har 2 gange stået i denne situation, hvor wow-indholdet ikke bærer kun 10mands. Måske er det nu vi skal prøve at tage det til næste lvl. Det kan også være at vi skal vente med at tage beslutningen til Ulduar-patchen, hvor vi rent faktisk hurtigt får afdækket om behovet for 25mands er der, eller om det nye 10mands er alt rigeligt med hardmodes.

Skriv gerne dine bekymringer og kom med gode inputs. Jeg forventer at ALLE aktive accounts afgiver deres stemme. Alle behøves dog ikke skrive herinde på tråden.
Tilbage til toppen Go down
https://lynchmob.danskforum.net
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? EmptyFre Feb 13, 2009 9:30 pm

Tja.... Jeg er egentlig ok, med 25 mands raid guild... Men når jeg virkelig mærker efter, altså dernede i maven, helt helt dybt inde, så har jeg det rigtig fint i en lille "intim" guild, forudsat at der er content, som kan holde en fanget i mere end 1 md..

Så jeg siger vent til patch...

Vi skal husle på at vi som spillere os bliver mere fleksible mht. dual spec, forudsat at man har gearet til begge specs...


Hvorfor jeg gerne vil køre 25 mands er for det über fede loot (call me a whore, jeg ved godt at forskellen ikke er så stor igen).


Jeg er rimeligt fleksibel mht. hvordan guilden er sat op, og jeg vil da os godt gå ind og tage ansvar for områder i guilden....

Men jeg ville være trist over, at se guilden miste sin glød og hygge.... Dette tvivler jeg dog på, da de fleste efterhånden har spillet sammen et stykke tid... Og kender hinanden privat....
Tilbage til toppen Go down
pihl

pihl


Antal indlæg : 24
Tilmeldt : 09/11/08
Alder : 41
Geografisk sted : Hillerød

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? EmptyMan Feb 16, 2009 5:57 pm

Jeg kan godt se meningen med at vente med at invite nye folk til at ny patch kommer, men er lidt i tvivl omkring hvad der menes med denne afstemning? Menes der vi venter med afstemning til "samme" øjeblik patch udkommer, så vi hurtig kommer i gang, eller at vi venter lige og ser lidt når den kommer, om der er nok indhold i 10 mands?

Hvis der menes det sidste, skal alle folk lige huske på, at hvis vi ikke er afklaret og klar som guild når patch kommer, dropper vores chance for at kunne bygge op til 25 mands voldsomt, alle folk vil som da WOTLK udkom bruge utrolig meget tid på det nye indhold, og ikke have tid til alle disse praktiske ting som det kræver at bygge en 25 mands gruppe op.
Alle de folk på serveren vi kunne have interesse i at få, vil også kort efter den nye 25 mands udkommer have fundet guild at raide den med, da jeg formoder det IKKE bliver som naxx, at man kan tage den med pug grupper.
Folk der er interesseret i at raide, vil meget kort tid efter patch have fundet guild, og hvis ikke vi er klar til at tage imod dem der, vil vi miste dem og være nødsaget til at tage folk senere som måske ikke er af samme standard.

Vi kan ikke blive ved med at udsætte dette emne, hvis guilden er interesseret i overstående.
Siger ikke vi skal ud og invite folk med det samme, men der er ting der skal forberedes hvis vi skal være klar, i kan være helt sikre på at hvis vi venter til vi keder os "igen", er det for sent.

Ved godt i taler om glød og hygge, men som det står lige nu og gjorde TBC er halvdelen af de folk som den glød og hygge startede sammen med faldet fra grundet vi ikke har været ude tids nok, og folk dermed begynder at kede sig.
De sidste tilbage hygger rigtig meget ja, men er bange for de også falder fra hvis det ender i det samme igen.
Tilbage til toppen Go down
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? EmptyMan Feb 16, 2009 7:52 pm

Ja Pihl, du har en god pointe der, og jeg er sådan set enig...

Jeg er sådan set og interesseret i at få nogle flere ind... flere online = færre dage, hvor der ikke er nok på til at lave sjov.....
Tilbage til toppen Go down
Lårtehårde
Admin
Lårtehårde


Antal indlæg : 64
Tilmeldt : 04/11/08

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? EmptyTirs Feb 17, 2009 3:49 am

Det vi skal tænke på her er at afstemningen, lige meget hvilken side den falder til, ser ud til at være ca 50/50. Dvs at hvis folk føler sig intemideret af 25mands indhold og falder fra er det ikke fedt...og hvis folk ikke bliver stimuleret nok i 10mands, så er det ikke fedt. I begge cases bliver vi lige hårdt ramt. I så fald vil jeg nok skære igennem og sige at den formodede "progress" vinder. Dvs at udvide guilden, kører 25mands og ser om det fungerer. Der er størst chance for at begge ting spiller på den måde.

For alle som føler sig usikre vil jeg pointere at vi har haft godt held med at trække fede folk ind....højst sandsynligt DIG inkl.

I kommer til at hjælpe mig med at få sorteret folk og kommer til at spille en aktiv role I hele den proces, der kan komme til at ligge foran os. I behøves ikke spekulere om hvordan det kommer til at foregå, men derimod håber jeg at I tager det lidt højpandet og hjælpsomt...

Som jeg ser det, så er 25mands en gøgler-tur i parken og kan klares af de fleste...og lootet er bedre. Lad mig samtidig minde Jer om, at hvis folk vi trækker ind er (i dansk tale) fuckhoveder, så ryger de ud med det samme. Hvis folk ikke indeholder humor, fokus, hjælpsomhed, tålmod og nørderi....så får de gkick hurtigere end jeg kan åbne en skarp hvidvin.
Tilbage til toppen Go down
https://lynchmob.danskforum.net
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? EmptyTirs Feb 17, 2009 11:56 am

FOR THA HORDE!!!!

Jeg syns det samme... og som resultatet ser ud, er det jo ikke fordi der ikke er nogle der ikke er interesseret i 25 mands...

Der er faktisk 0 stemmer i at guilden skal forblive som den er..... ;D

Så lad os komme igang med at rekrutere..... ;D

Personligt syns jeg at usle skal stå i org, i sit julekostume, og råbe..... ;D
Tilbage til toppen Go down
Lårtehårde
Admin
Lårtehårde


Antal indlæg : 64
Tilmeldt : 04/11/08

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? EmptyTirs Feb 17, 2009 12:40 pm

Det folk siger er ikke at de ikke vil have at det fortsat skal være som det er. Bare at de gerne vil vente med afstemningen, hvilket vi kommer til at respektere, hvis udfaldet lander der.

Det man ser her er et produkt af folks meninger, så det med at "det kan ikke udskydes længere" vil kun gøre sig gældende hvis flertalet var et rungende "Ja til 25amnds".

Man kan ikke tage folk ind (eller forberede det) hvis vi skal stemme om 25mands i en fremtidig patch. Det kan man ikke byde nye folk. Så der er ikke noget med at "vi ikke er tids nok" og "folk er faldet fra fordi vi ikke er hurtigere nok". Vi har nemlig aldrig stilet mod at udvide guilden til 25mands. Det vi ser her er et resultat af manglende indhold og en guild der nok aldrig har "været til" at være stor. For ca 3 måneder siden var ALLE 100% enige om at køre 10mands, så dermed må vi også holde fokus på de beslutninger vi sammen tager. Nu ser det ud til at tiden KUNNE være moden til ændringer..og det er dét vi stemmer om.
Tilbage til toppen Go down
https://lynchmob.danskforum.net
pihl

pihl


Antal indlæg : 24
Tilmeldt : 09/11/08
Alder : 41
Geografisk sted : Hillerød

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Udløbsdato på afstemning.   25mands eller? EmptyLør Feb 21, 2009 8:21 pm

Er der nogen udløbsdato på denne afstemning? Hvornår kan vi forvente dette er?
Tilbage til toppen Go down
Drómbor

Drómbor


Antal indlæg : 27
Tilmeldt : 08/11/08
Alder : 36
Geografisk sted : Århus

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? EmptyLør Feb 21, 2009 8:47 pm

Hvis svaret bliver på at vi kører 25 mands med guilden i øjeblikket, så skal vi vente lidt med rekrutteringen til reglerne og planerne er fremlagt klar, så når de nye ankommer til guilden, er vi forberedt med svar på spørgsmål og kan håndtere diverse situationer. Dermed at vi ved hvordan guilden skal køre og de kan læse det tydeligt på hjemmesiden eller høre os om hvordan denne guild kører.

Raids bliver ikke hardcore som andre guilds, hvor man antager at folk kan raid 4-5 gange om ugen. Jeg tænker nærmere på at det bliver casual, så folk ikke skal stresse sig selv. Casual, f.eks. at 25 mands naxx raids bliver sat 1-2 gange om ugen, pågældende om hvor langt man kommer, og dermed hvis folk kan komme den ene dag kun, er det fint.

skriver mere senere... busy bee
Tilbage til toppen Go down
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? EmptySøn Feb 22, 2009 1:37 pm

Kan kun give dromble bumble bee ret...... ;D

Tror heller ikke der er særlig mange i guilden, udover pihl, der holder til hardcore raid i særlig lang tid.... ;D
Tilbage til toppen Go down
Icybones

Icybones


Antal indlæg : 30
Tilmeldt : 05/11/08

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? EmptySøn Feb 22, 2009 1:47 pm

Lårtehårde skrev:
Det vi skal tænke på her er at afstemningen, lige meget hvilken side den falder til, ser ud til at være ca 50/50. Dvs at hvis folk føler sig intemideret af 25mands indhold og falder fra er det ikke fedt...og hvis folk ikke bliver stimuleret nok i 10mands, så er det ikke fedt. I begge cases bliver vi lige hårdt ramt. I så fald vil jeg nok skære igennem og sige at den formodede "progress" vinder. Dvs at udvide guilden, kører 25mands og ser om det fungerer. Der er størst chance for at begge ting spiller på den måde.

For alle som føler sig usikre vil jeg pointere at vi har haft godt held med at trække fede folk ind....højst sandsynligt DIG inkl.

I kommer til at hjælpe mig med at få sorteret folk og kommer til at spille en aktiv role I hele den proces, der kan komme til at ligge foran os. I behøves ikke spekulere om hvordan det kommer til at foregå, men derimod håber jeg at I tager det lidt højpandet og hjælpsomt...

Som jeg ser det, så er 25mands en gøgler-tur i parken og kan klares af de fleste...og lootet er bedre. Lad mig samtidig minde Jer om, at hvis folk vi trækker ind er (i dansk tale) fuckhoveder, så ryger de ud med det samme. Hvis folk ikke indeholder humor, fokus, hjælpsomhed, tålmod og nørderi....så får de gkick hurtigere end jeg kan åbne en skarp hvidvin.

Der er flere folk inc. mig selv der allerede har tilbudt at tage en del af ansvaret nu og i en mulig udvidelse, jeg ved ikke med de andre men jeg har intet hørt fra dig, at dele ansvaret ud og få flere ind med en afgørende stemme er ekstremt vigtigt, jeg vil foreslå at GM titlen bliver "nedlagt" og et council bliver valgt, på den måde vil en person aldrig stå med hele lorten + besværlige ting vil/skal blive diskuteret inden en execution vil blive iværksat at problemet.

En ting der også er hver at kigge på i denne afgørende afstemning er at ingen har stemt at guilden skal forblive 10mands.

En anden ting at huske på er også at hvis det hele går op i hat og røvballer er at vi kan trække vores 25 mands ide tilbage og lave vores hyggeguild/casual raiding igen.
Tilbage til toppen Go down
Icybones

Icybones


Antal indlæg : 30
Tilmeldt : 05/11/08

25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? EmptySøn Feb 22, 2009 4:40 pm

En ekstra note til mit ovenstående indlæg.
Dette er absolut ikke et forsøg på at banke vores udemærket GM oven i hovedet, på ingen måde.
Men, som Lårte selv skriver så vil han nødigt stå alene med hele molevitten, hvis/når vores 25 mands ide blive skudt i luften.
At køre en 25 mands guild er meget mere krævende end vores guild, som den er nu, hvor alt/alle kan snakkes til fornuft og en god (ud)løsning bliver fundet.
Alt fra ny-invitede folk til dkp skal styres i en 25 mands raiding guild, det bliver meget arbejde helt sikkert.
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





25mands eller? Empty
IndlægEmne: Sv: 25mands eller?   25mands eller? Empty

Tilbage til toppen Go down
 
25mands eller?
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» 25mands guild
» Lynchmobs fremtid og 25mands.

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Your first category :: Lynchmob Hotness-
Gå til: