Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


LYNCHMOB
 
ForumforsideForumforside  GalleriGalleri  Nyeste billederNyeste billeder  SøgSøg  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

 

 Raids i guilden

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Lårtehårde
Admin
Lårtehårde


Antal indlæg : 64
Tilmeldt : 04/11/08

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyLør Feb 07, 2009 10:26 am

DEL 1


Et issue vi skal tage fat på, er hvordan raids fremtidigt skal køre. Der er en tendens til, grundet ren kedsomhed, at folk er begyndt at kun køre på alts og det medfører dårligere setups. Defor må vi ty til vores gamle regler for hvad et run skal indeholde, før det kan finde sted. Personligt gider jeg ikke mere brok over wipe-raids og om problemer med semi-dårligt gearede folk. Derfor er nedenstående ikke en hygge-reminder, men en regel fra dages dato, som kun kan omstødes af raid-leaderen, hvis der er brug for det. Raid-leaderen laver i øvrigt gear-check, inden hvert raid, på alle spillere.

Lad os gennemgå 3 helt nødvendige ting, for at man overhovedet har adgang til at raide :

1, Gear der så "forberedt" til entry-raids som muligt. Dvs. at man har craftet + kørt sine heroics, så man rent faktisk kan bidrage med noget i raidet.

2, Gear SKAL enchantes og gem´es op. Har det ikke fundet sted inden raid, går det for manglende forberedelse og kan medføre minus DKP, hvis man har tilmeldt sig raidet.

3, Du skal have følgende klar i dine bags 15 min inden raid-start : Flasks, buff-food, elixirs, reagents til mass-buff. Du skal være buffed under hele raidet. Samtidig skal du være full repaired, have købt ammo etc.

Fortsættes....
Tilbage til toppen Go down
https://lynchmob.danskforum.net
Pig

Pig


Antal indlæg : 46
Tilmeldt : 07/11/08

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Lidt #¤%   Raids i guilden EmptyLør Feb 07, 2009 12:11 pm

Jeg blev godt nok pissed igår over holdningen til raids. Inden vi overhovedet var gået igang var der 2 frameldinger, selvom personerne stadigt er online og resten af aftenen. Det signalere 2 ting -> 1. vi gider ikke prøve at se om vi kan forme et raid 2. Skid hul i at andre bruger tid på at organisere raid (DKP mm.), og sikkert har frasagt sig andre ting man kunne lave på en fredag aften. Det var ihvertfalt det som det sagde mig.

Det er et problem at ikke alle folk er godt nok gearet til raids og det er helt forståligt at ikke alle gider "gear" folk op. Problemet med gearing på dette tidspunkt er, at ikke alle i guilden gider raide HC's mere, som vi gjorde i starten, og så er det ikke så let at gå ordentligt gear. PUG grupper er som regl. skide kedeligt, og jeg gad personligt ikke køre HC's med PUGs.
Det er også surt for dem som har gear at de ikke kan få de resterende sidste ting som de mangler i raids, pga. dem som ikke er gearet også kan rolle på det.

Problemet kan løses let med DKP, men uheldigvis har der ikke været en velvilje (eller hva det nu har været) til at køre NAXX og få det testet, efter points er delt ud.

Jeg ved overhovedet ikke hvor vi står nu, så jeg har besluttet at lave en mage sammen med Icy, og give den gas der.
Tilbage til toppen Go down
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyLør Feb 07, 2009 1:25 pm

Pig skrev:

Det er et problem at ikke alle folk er godt nok gearet til raids og det er helt forståligt at ikke alle gider "gear" folk op. Problemet med gearing på dette tidspunkt er, at ikke alle i guilden gider raide HC's mere, som vi gjorde i starten, og så er det ikke så let at gå ordentligt gear.


Jeg ved da at tart har haft sat nogle hc farm grupper op, hvor bla. jeg har været med.... GEM blev brugt, og det fungerede fint...

Desuden blev alle green items DE'd og smidt i GV, så folk kan få enchants på deres main....

en ting er a tman er crap geared... men hvis det kan ses, at der måske er crafted et weapon eller smidt nogle enchants på noget af gearet, så har jeg intet imod at folk kommer i naxx, så har de da gjort et forsøg istedet for at "lure passe" den nogle gange i naxx, så de får gear den vej... for det er slacker....

Men gd luck med magen.... ;D
Tilbage til toppen Go down
Lårtehårde
Admin
Lårtehårde


Antal indlæg : 64
Tilmeldt : 04/11/08

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyLør Feb 07, 2009 2:50 pm

Ok...lad os lige få et par ting på plads.

Det er ikke op til NOGEN i guilden, at sørge for at andre bliver gearet når de rammer 80, men til gengæld fedt når det sker, som det eksempelvis var tilfældet med Tart, eller når vi bare rykker nogle tilfældige HC. Når vi er 10-15 mennesker online, så må man også slå pjalterne sammen med andre i samme gear-båd og selv få ting op at stå. Det skal man hverken i naxx eller VOA for. Og man har heller ikke brug for T7-gearede spillere for at få det til at ske for én. Man kan eksempelvis ramme 1800 i healing med heroics og blues, når alt er enchantet og gem´et. Det er da værd at tage med og viser samtidig dine medspillere, at man er dedikeret og udover tid måske også er villig til, at invistere lidt guld i et par items.

Siden du bringer igår på banen, så vil jeg da gerne melde ind også. At du 5 min. efter ankomst på TS logger igen, ekstremt sur, fordi der er 2 frameldinger er ikke særlig hensigtsmæssigt. Ingen skal fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal en aften. At du selv vil stå i front med 1400-1500 i healing uden gems og enchants er heller ikke hvad vi står for, eller plejer at gøre. Der var 8 tilmeldt, ingen tanks og ikke den rigtige opsætning for raidet, efter min mening. Derfor valgte jeg fra, da jeg sidst ikke var godt nok gearet og grundet de manglende tanks var der "fare" for Pugs, som jeg ikke har lyst til at deltage i. Deraf min frameldig. Nævnte dog i samme åndedrag til guilden er jeg gerne ville specce holy, hvis jeg kunne bruges og hvis det blev et guild-run. Men det nåede du jo af gode grunde ikke at høre.

I henhold til DKP er aftalen, at vi indfører det pr næste indholds-patch....ikke fra nu af, ligesom det hele har været aftalt jfr. DKP-tråden længere nede på boardet. Det er nu etableret for at teste det, ikke for at bruge det fast. Og i øvrigt heller ikke med mulighed for at spare DKP sammen til senere.

Jeg har lavet denne tråd med 3 simple måder at få et problem som igår overstået på ; Nemlig at man kommer forberedt, dedikeret og så godt gearet det er én muligt. Jeg kan ikke gøre det mere tydeligt ; Ingen greenies, enchant blues og skaf så mange epics som det er muligt. Seriøst...er det så svært at forstå og respektere?

WOW tilbyder intet for os nu. Deraf disse diskussioner, som så tydeligt kommer af, at der ikke er noget indhold til os. Jeg vil opfordre folk til at forstå, at det er dét der er grunden til frustrationen disse dage. Alle spiller alts og twinks...og alle er sgu helt ærligt LIDT trætte af WOW. 80% af guilden har haft fuldt T7 i flere måneder og de gamle spillere er begyndt at falde fra fordi det er kedeligt.

Vis hinanden respekt ved at tage smilet på og lad os vente på at næste patch rammer os, som jo indeholder ULDUAR-raid. En aften som vi havde igår i MH viser hvor fedt vi har det sammen og det er dét det handler om.
Tilbage til toppen Go down
https://lynchmob.danskforum.net
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyLør Feb 07, 2009 3:53 pm

Lårtehårde skrev:
Vis hinanden respekt ved at tage smilet på og lad os vente på at næste patch rammer os, som jo indeholder ULDUAR-raid. En aften som vi havde igår i MH viser hvor fedt vi har det sammen og det er dét det handler om.

Ja, det var sku funny.... Intet vi kan bruge, men hva... med lidt flere runs, har vi alle både T6 og T7, haha.... så kan vi stå i org og se flotte ud, hihi afro
Tilbage til toppen Go down
Pig

Pig


Antal indlæg : 46
Tilmeldt : 07/11/08

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyMan Feb 09, 2009 9:54 am

Citat :
At du 5 min. efter ankomst på TS logger igen, ekstremt sur, fordi der er 2 frameldinger er ikke særlig hensigtsmæssigt. Ingen skal fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal en aften. At du selv vil stå i front med 1400-1500 i healing uden gems og enchants er heller ikke hvad vi står for, eller plejer at gøre. Der var 8 tilmeldt, ingen tanks og ikke den rigtige opsætning for raidet, efter min mening.

Der er jo igen der siger at jeg ville heale. Jeg tager den char som der er mest brug for. Jeg kan DPS, Tank og så lidt heal. Det er sgu da ikke fedt at se frameldinger til et raid lige før det skal starte, uanset om man mener at raidet bliver til noget eller ej. Hvis man framelder så har man allerede taget stilling, uden at gøre et forsøg.

Jeg var sådan set ikke extremt sur, men nok mere "når ja så kan det også være lige meget"

Umiddelbart så tror jeg ikke at Ulduar bliver nogen let instance, så jeg syntes vi skulle raide NAXX noget mere for at geare alle folk op. Jeg er stort set lige glad hvilket rolle jeg skal spille i raidet (fortrækker dog DPS), bare vi kommer afsted. DKP er ment som et test forsøg inden ulduar, og det må da være bedst af få det kørt på plads inden det skal gælde.

Men ok lad det ligge indtil vi starter raid igen.
Tilbage til toppen Go down
pihl

pihl


Antal indlæg : 24
Tilmeldt : 09/11/08
Alder : 41
Geografisk sted : Hillerød

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Raid.   Raids i guilden EmptyTirs Feb 10, 2009 1:14 am

Tænkte jeg også lige ville komme med noget input.

Jeg mener grunden til vi ikke kommer afsted disse dage er at folk enten er trætte af deres main's eller main spec,
hvilket de fleste nok er i disse dage.
Hvorfor prøver vi ikke at finde ud af hvad folk kunne have lyst til at deltage som (DPS, Healer, tank) på alt eller i offspec?
Jeg forstår godt folk ikke gider at tage deres main med på et raid hvor alle andre er med på deres alt eller i offspec ect.

Med det sagt tror jeg nu ikke der er grund til at tage hele denne diskution, da det egentlig ser ud til den nye patch er på vej og dermed også nyt indhold..

Et langt mere spændende emne efter min mening er hvad gør vi som guild når den kommer?
Der har længe været snak om at få åbnet for noget 25mands, hvilket jeg tror de fleste rigtig godt ville, mener dog der
er en masse ting som guilden skal have på plads inden, så hvorfor ikke gøre det nu?

Der indføres guild regler, bestemmes hvordan rang systemet skal bygges op counsil, officers, class masters, core raiders, raiders, member, trash osv osv, alt sammen ting der skal være styr på hvis altså guilden er interesseret i at få lavet et 25mands setup? Vi er nødtil efter min mening at have alt dette klart til når den nye patch kommer, for der bliver rigelig travlt med at køre 10mands osv når den kommer, kunne være super fedt efter min mening at være top tunet og klar til at modtage en masse nye members hvis det altså var noget vi havde lyst til.

Tænkte dette måske var det rigtige sted at starte denne diskution, da jeg går ud fra denne thread generalt handler om raid's i guilden.
Tilbage til toppen Go down
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyTirs Feb 10, 2009 1:44 am

Mener der er en tråd et andet sted, på siden hvor andre enten var ligeglade eller gerne ville ha flere ind...

Så med mindre folk har skiftet mening, så er det vel bare at f lavet en apply side, så folk kan skrive....
Tilbage til toppen Go down
Icybones

Icybones


Antal indlæg : 30
Tilmeldt : 05/11/08

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyTirs Feb 10, 2009 1:50 am

Jeg gider ikke kommentere den nuværende diskussion i denne tråd, men vil gerne komme med mine 25 cents til Pihls udemærket indlæg.
Jeg er 100 % enig med Pihl omkring upgraderingen af en 25 mands raiding guild, jeg mener at der er en anelse for lidt mennesker i denne guild (for eks healers, tanks) , så et par nye ansigter og aktive raiders ville ikke skade for mener jeg, jeg er villig til at gøre et arbejde for at rekrutere nye medlemmer, jeg var før WOTLK meget pro 10mands, men kan se at flere medlemmer ville hjælpe en del her + da phat loot fra 25 instance.
Så pihl ... du har min backup på dette topic.

Icy
Level 29 til 30, 1 min 55 sek !
Tilbage til toppen Go down
Lårtehårde
Admin
Lårtehårde


Antal indlæg : 64
Tilmeldt : 04/11/08

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyOns Feb 11, 2009 2:48 pm

Jeg er selv helt ok med at vi udvider til at køre 25mands og vil også gerne gøre alt i min magt for, at det kommer til at ske. Hvis Ulduar har en væsentlig forskel på 10 og 25mands-loot, så vil jeg endda også selv deltage. Hvis forskellen mellem 10 og 25mands-loot er som den er nu, så holder jeg mig dog fortsat til 10mands. Sagt på en anden måde ; Hvis forskellen på min mage er 2200 spellpower istedet for 2000 og mine shoulders har en anden farve, så gør det mig ikke så meget jocolor

For at forberede os bedst muligt på tanken, så kan skal vi nok være ca. 3 gange så mange aktive spillere som vi er nu, så vi er sikker på at køre en fast rotation hver uge. Spørgsmålet er om vi skal starte det nu eller om det er smartest at vente indtil vi ser dét indhold vi forventer os så meget til? Vi bliver også nødt til at have afstemt helt præcist om det er noget guilden som helhed vil. Hvis det er 5 personer der hungrer efter det, men 10 andre ikke har lyst, så har vi en udfordring dér, som vi skal have taget fat på.

Måske er det afstemnings-tid?
Tilbage til toppen Go down
https://lynchmob.danskforum.net
Icybones

Icybones


Antal indlæg : 30
Tilmeldt : 05/11/08

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyOns Feb 11, 2009 3:53 pm

Lad os holde en afstemning omkring hvorvidt vi skal til afstemning omkring 25 mands raid.
Jeg stemmer for en afstemning !

Icybaby
Tilbage til toppen Go down
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyTors Feb 12, 2009 4:07 pm

Jeg stemmer os for en afstemning...

Og jeg vil os slå et slag for at få dem ind of stemme, som ikke normalt er så aktive på dette forum... De skal ihvertfald ikke komme og sige de ikke vidste at de kunne stemme.... men.....

Den der tiger samtykker.... eller noget....

p.s.

Man skal huske ikk at slå en større bager ned, end man kan bolle.....
Tilbage til toppen Go down
Icybones

Icybones


Antal indlæg : 30
Tilmeldt : 05/11/08

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyTors Feb 12, 2009 4:51 pm

Tyde Skrev:
Citat :
Man skal huske ikk at slå en større bager ned, end man kan bolle.....

Det er sgu mit ordsprog, find et andet tak
Tilbage til toppen Go down
Tyde

Tyde


Antal indlæg : 100
Tilmeldt : 10/11/08
Alder : 42
Geografisk sted : Frederiksberg, København

Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden EmptyTors Feb 12, 2009 7:13 pm

Icybones skrev:
Tyde Skrev:
Citat :
Man skal huske ikk at slå en større bager ned, end man kan bolle.....

Det er sgu mit ordsprog, find et andet tak


lol!


Hvor står det?? nå ingen steder..... godt så.....

Pas på eller du bliver Rickrolled..... ;D
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Raids i guilden Empty
IndlægEmne: Sv: Raids i guilden   Raids i guilden Empty

Tilbage til toppen Go down
 
Raids i guilden
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Alts i guilden?
» Flere members i guilden ?
» Hvad skal guilden hedde?

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
 :: Your first category :: Lynchmob Hotness-
Gå til: